viernes, 13 de marzo de 2009

El PPC diu que cal diversificar el teixit empresarial

font: aAbrera.com
12/03/2009

El portaveu adjunt del Partit Popular de Catalunya al Parlament, Josep Llobet, ha presentat una proposta de resolució que insta el Govern a impulsar la instal·lació de noves empreses al municipi d’Abrera per tal de diversificar el teixit empresarial d’aquest municipi de manera que no sigui tant dependent de la situació de la indústria automobilística.

Llobet ha explicat que aquesta proposta està motivada perquè Abrera està patint una greu crisi com a conseqüència de l’aturada de la producció de SEAT, en concret, el municipi compta amb cinc polígons industrials amb unes 250 empreses, la majoria de les quals depenen al cent per cent de la producció de la SEAT.

En aquest sentit, el diputat ha assenyalat que “moltes empreses o be ja han tancat o estan aplicant expedients de regulació d’ocupació amb mesures de suspensió i en molts casos d’extinció”. La situació està afectant greument al municipi on s’ha incrementat l’atur fins el 14% al gener i les úniques alternatives és un incipient sector de la logística que no ofereix encara molta ocupació i que també és molt depenent de SEAT.

Per aquest motiu des del PPC es considera que municipis com Abrera necessiten del recolzament de l’administració per tal d’impulsar noves activitats que generin ocupació i que no els faci tant depenents del sector de l’automoció. “La instal·lació d’empreses d’altres sector no tant afectats per la crisi que diversifiquin l’actual monocultiu industrial d’empreses auxiliars del motor”, ha conclòs el diputat

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Me temo que el Q-3 tendrá que esperar a que las decisiones del G-20 de estos días cuajen. La Sra Merkel ha inyectado demasiado dinero y ahora tocará a la Generalitat y al Ejecutivo. Se nota la incertidumbre en el pueblo de Abrera.

Joaquin Yaniz Lascurain dijo...

El tejido industrial en Abrera y sus proximidades es de gran vulnerabilidad por depender de la industria del automóvil. Figueruelas, en Zaragoza, que es de la GM depende de si la empresa americana va a la quiebra. Aquí, tenemos el problema de la adjudicación del Audi Q-3 para la planta de Seat en Martorell, pero nada está decidido todavía y la VW no se ha pronunciado, eso sí , ha pedido más subvenciones. Estamo en la resaca de la cumbre del G-20 y todavía la incertidumbre durará tiempo porque la decisión del Q-3 será instantanea cuando le llegue el tiempo. El Q-3, por mi experiencia en Seat es pan para hoy y hambre para mañana.